Karavanški predor izgubil status predora

Na včerašnji dopisni seji evropskih prometnih ministrov je bila sprejeta nepričakovana odločitev, s katero se predoru Karavanke ukinja status predora. Status je izgubil, ker naj bi za izpolnitev pogojev moral biti odprt in prevozen vsaj 80% časa. Avstrija naj bi odločitev pričakovala in podpirala, Slovenijo pa je Bruselj, tako se zdi, zopet presenetil.

Ministri so za odločitev glasovali soglasno, ZA pa je bil menda tudi slovenski minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič. Vlada njegovega glasovanja še ne more komentirati, bo pa zadevo preučila.

Evropska komisarka Violeta Bulc je nad odločitvijo Sveta ministrov razočarana, saj gre v nasprotju z vsemi napori Evropske komisije. Ukinitev statusa predora namreč onemogoča evropsko financiranje druge cevi v višini 7% celotne vrednosti, ostalo naj bi sicer po Junckerjevem načrtu financirale države članice in zasebni sektor.

Če se država še ni odzvala, pa so toliko bolj ažurni na Gorenjskem. Župan Občine Jesenice Tomaž Tom Mencinger je odločitev “nekako pričakoval, saj je bilo že zadnja leta težko govoriti o predoru ampak bolj o podzemnem gradbišču. Na Jesenicah smo takih šokov navajeni in jih znamo obrniti v svoj prid.”

Dejal je, da bo občina skupaj s sosednjimi občinami pripravila projekt alternativnih povezav s sosednjo Avstrijo, ki bi zaradi čezmejne narave utegnil ravno tako kvalificirati za evropska sredstva. Ena od študij bi bila pametna signalizacija v železniškem predoru, ki bo drugo leto praznoval 110 letnico. S pametno signalizacijo bi skozi obstoječi tunel omogočili kolesarsko stezo, pa tudi pešpot bi lahko bila zanimiva, pravi Mencinger. “Tranzitnim potnikom bi tako ponudili zanimivo turistično ponudbo, medtem, ko bi njihove avtomobile bodisi z avtovlakom skozi isti tunel ali s šleperji čez Korensko sedlo prepeljali na avstrijsko stran,” je optimističen jeseniški župan.

1 Comment on Karavanški predor izgubil status predora

Comments are closed.